آقایان لطفا آدرس غلط ندهید

04.08.2024 فرح نوتاش

تارنگاشت

عدالت

جمعه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

منتشر شده در تاریخ:

۱۲ مرداد ۱۴۰۳

هرچند هنوز از جزئیات و نحوهٔ ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران اطلاع دقیق در دسترس نیست، اما آنچه واضح است نقش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در ارتکاب این جنایت است. قتل شخصیت‌های سیاسی توسط تروریسم دولتی اسرائیل نه نشانهٔ قدرت و صلابت آن، بلکه نشانهٔ شکست رژیم صهیونیستی در عرصهٔ میدانی و سیاسی است. اسرائیل، که پس از ده ماه جنگ و بمباران نوار غزه، منطقه‌ای با ۴۵ کیلومتر طول و ۱۲ کیلومتر عرض، هنوز نتوانسته است مقاومت فلسطینیان ساکن آن را درهم بشکند، اکنون متوسل به ترور شخصیت‌های سیاسی و نظامی فلسطینی و دیگر شخصیت‌های جنبش مقاومت شده است.

این ترور، و ترور هم‌زمان سید فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان، که بی‌شک با صلاحدید دولت آمریکا و حمایت آن صورت گرفته است، بیش از هر زمان دیگر نشان داد که این دو دولت در دستیابی به اهداف پلید خود جهت تار و مار کردن حماس، تسلط بر نوار غزه، و در نهایت گسترش و تحمیل یک جنگ خانمان‌سوز به منطقه ناکام مانده اند. قدرت گرفتن بیش از پیش جبهۀ مقاومت در منطقه با رهبریت ایران و دستاوردهای این جبهه طی ماه‌های گذشته در ضربه زدن به اقتصاد اسرائیل، نابودی حیثیت سیاسی و اخلاقی دولت اسرائیل و حامی آن آمریکا در افکار جهانی، و محکومیت نتانیاهو در دادگاه لاهه به عنوان جنایتکار جنگی، دلایل اصلی این اقدام جنایت‌کارانه هستند.

ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران، با هدف صدور بحران داخلی اسرائیل به بیرون از مرزهای آن، تسری جنگ و به میدان کشیدن قدرت‌های محلی، و گسترش مناقشه به فراسوی منطقه و کشیدن پای آمریکا به این جنگ کثیف صورت گرفته است. اما همچنان که استراتژی آمریکا و همدست منطقه‌ای آن اسرائیل تاکنون شکست خورده است، از این پس نیز با حضور نیروهای انقلابی باورمند و جانباز در صفوف جبههٔ مقاومت، نقشه‌های پلید امپریالیسم و صهیونیسم عقیم خواهد ماند.

ما ضمن تسلیت به اعضا و رهبران دلاور جبهۀ مقاومت، مردم مقاوم فلسطین، خانواده و بازماندگان اسماعیل هنیه، رهبر داهی و دلاور مقاومت فلسطین، آرزوی پیروزی خلق فلسطین بر اشغالگران صهیونیست را در این جنگ سرنوشت‌ساز داریم.

گروه «۱۰ مهر»
تارنگاشت «عدالت»
https://www.edalat.org/

مسئله این نیست که فردی یا گروهی اعتقادات مذهبی خود را بیان کنند.

ولی وقتی افرادی خود را پیرو سوسیالیست علمی معرفی کنند، ولی از چارچوب مذهبی به جهان بنگرند و از واژه های مذهبی برای بیان نظر خود بهره گیرند، آنگاه بر تمام پیروان واقعی سوسیالیسم علمی، برخورد با این دوگانگی یک وظیفه بسیار جدی می شود. چون استدلال اشان نیز بر همین روال مذهبی با سوء استفاده از عنوان سوسیالیسم علمی خواهد بود.

مطلبی که برای تسلیت از طرف گروه 10 مهر و تارنگاشت عدالت، در 12 مرداد 1403 منتشر شده است ، دقیقا از همین نوع است.

:عنوان مطلب

ج ـ سندیت این افول نه تنها موجود نیست بلکه واقعیت ها در تضاد با این اظهار است.

فریب توده ها در مارکسیسم لنینیسم مردود است.

شهادت ـ در فرهنگ لغات فارسی به معنای “کشته شدن در راه خدا” آمده است. و مطلقن جزو ادبیات مارکسیستی نیست. بکار گرفتن این کلمه توسط یک مارکسیست نشان دهندۀ عدم وقوف بکار گیرنده این کلمه، با فلسفه مارکسیسم است. چون مفهوم این کلمه، تضاد آشتی ناپذیر با کل فلسفه مارکسیسم دارد. و بکار گیری آن، گویای عدم شناخت بکار گیرنده از مارکسیسم و بیانگر مذهبی بودن اوست.   

در سطر بعد می آید، با این که هنوز نحوه ترور معلوم نیست: خوب اگر نحوه ترور معلوم نیست چطور شما آن را شبیخون بزدلانه خوانده اید!

تروریسم نشان شکست: تروریسم نشانۀ شکست نیست. یکی از روش های تاریخی سلطه گران معتقد به فاصله های طبقاتی بوده، و امروز یکی از روش های قتل مخالفین توسط امپریالیست ها و اقمار آن ها، مثل اسرائیل ورژیم ملا است. ترور پاسدار سلیمانی توسط آمریکا یک ترور در روز روشن بود. و هر دو رژیم اسرائیل و رژیم ملا، از قبل از تاسیس خود ، تا به کنون مشغول ترور مخالفان خود بوده اند . قتل های زنجیره ای در ایران، و ارسال امنیتی ها، با نام فرنگی کارها، به اروپا، برای کشتن  مخالفان را همه بیاد دارند. زدن هواپیمای اوکراینی وزدن سم به مدارس دخترانه ، پاشیدن اسید به صورت دختران و زنان در اصفهان در مبارزه با بد حجابی از برخی مثال های ماندگار هستند.

ابراهیم رئیسی از گروه قتلعام کنندگان فرزندان دست بستۀ ایران در زندان ها، در زمان ریاست جمهوری خود، حقوق امنیتی ها را ده برابر کرد، تا امنیتی ها در شناسایی و کشتار مخالفان کنونی جدیت بیشتری بخرج دهند. این حقوق ده برابر، با بالا بردن قیمت ارز، از جیب مردم مظلوم ایران بریده و به جیب آدمکشان امنیتی برای کشتن فرزندان خلق ریخته شد. و آن ها هم در شناسایی مخالفین اقدامات خود را شروع کرده اند. و شما پیوسته از این نظام قتل و ترور وفاسد، به عنوان ضد امپریالیست حمایت کرده اید. و حال آنکه آنان دست پروردۀ انگلیس بوده و هم اکنون نیز در رابطه تنگاتنگ با انگلیس هستند. و فراموش نکنیم مثل معروف انگلیسی را : که یک مرد عاقل، هرگز تمام تخم مرغ هایش را در یک سبد نمی گذارد!

!هم شریک آمریکا و هم شریک ملا می شود

مقاومت فلسطینیان، کدام مقاومت؟ این مردم بی سلاحی که ،شب و روز در حال قتل عام شدن هستند را می گویید مقاومت؟ بخش عظیمی از غزه توسط اسرائیل اشغال شده ! آیا شما در بیداری این مطالب را نوشته اید یا در خواب؟

نتان یاهو در حال کشتار رهبران حماس برای خاتمه کار است! او دو دولت نمی خواهد. و مردم را می کشد. چون مردم را هم نمی خواهد .

بخشی از لبنان، در نقشه اسرائیل بزرگ آمده است. و هشدار پیاپی دولت های آمریکا، فرانسه و انگلیس به شهروندان خود برای ترک سریع لبنان که امروز در صدر اخبار بوده، به دلیل موافقت ضمنی آنان در تصرف ! آن بخش های لبنان است!

مردم فلسطین پشتیبان ندارد. والا هرگز نتان یاهو اجازه این همه وقاهت در کشتار را نداشت. با هواپیما ها به اسرائیل حمله می کردند و اسرائیل را وادار به عقب نشینی می کردند. ولی مردم فلسطین بی پناه ترین مردمان تاریخ اند. و ما ناظران بی کفایت هم عصر آنان.

محکومیت نتانیاهو در دادگاه لاهه: دادگاه لاهه، سه نفر از رهبران حماس را، که یکی نیز اسماعیل هنیه است، به عنوان جنایتکاران جنگی  شناخته ودستور دستگیریش را داده است. ولی شما اصلا بروی خود نمی آورید و از او به عنوان رهبر داهی و دلاور مقاومت فلسطین یاد می کنید! کتمان واقعیت به این بزرگی خلاف فلسفه مارکسیسم است. تسلیت ضد مارکسیستی نوشته شده است.

کشتن هنیه برای گسترش مناقشه به فراسوی منطقه نیست، برای خاتمه دادن به تصرف کل فلسطین و بر داشتن موانع از سر راه است.

اسرائیل سال هاست که نیروهای ایران را در سوریه بمباران می کند. و رژیم بی آبروی ملا، که فقط  دست دراز بر روی ملت محترم ایران دارد، مثل خر وامانده در گل، چیزی نمی گوید. و در ترور دانشمندان ایرانی نیز سکوت می کند و توسری می خورد. و وقتی تمام سیستم پایگاه های اتمی ایران را از کار می اندازد باز مثل خر وامانده در گل می ایستد و سکوت می کند. و برای زدن نیروهای ایرانی در کنسول گری ایران در دمشق باز مثل خر در گل مانده و نگاه می کند و بعد دوباره با پیغام به آمریکا، که به اسرائیل بگوئید عکس العمل نشان ندهد ، فقط یک نمایش است،  با ده ها پهباد به بیابان های اسرائیل برای فریب ملت ایران حمله می کند. چرا؟ برای این که به قوای تسلیحاتی خود در مقایسه با اسرائیل واقف است. و شما حالا مقاومت !فلسطین با اسرائیل را ستایش می کنید!

و امیدوارید که با حضور نیروهای جانباز در جبهۀ مقاومت، آمریکا و کل امپریالیست های مدافع اسرائیل شکست خواهند خورد! توهمات پوچ در مارکسیسم به معنای ضد ارزش است !

و آرزوی پیروزی ! آن ویتنامی که آمریکا را شکست داد، با رهبری هوشی مینه و حزب کمونیست ویتنام و پشتیبانی اتحاد جماهیر شوروی بود. مقایسه اش با این فلسطین که به رهبری حماس اخوان المسلمینی انگلیسی ـ آمریکایی که تمام کمونیست ها را قلع و قمع کرده و از پشتیبانی رژیم خونخوار ملا وبرخی کمک های مالی از شیخ های عرب، برخوردار است ، فقط برای اذهان مذهبی آسان است. پایه عینی این پیروزی که شما آرزوی آن را دارید چیست؟

 بجز دفاع از رای دادگاه توسط همگان، آیا راه دیگری می شناسید؟

بله ترور و تجاوز شدیدا محکوم است. ولی تسلیت به بازماندگان یک جنایتگار جنگی، که حکم دستگیریش صادر شده، نیز دهن کجی به رای دادگاه لاهه است. و نادیده گرفتن آن توسط شما که خود را به غلط پیرو سوسیالیسم علمی معرفی می کنید نیز، شدیدا محکوم و مردود است. شما به دلیل همین یک تسلیت و نادیده گرفتن رای عادلانۀ دادگاه لاهه، بشدت محکومید. و دقیقا قابل مجازات. جنایت کار جنگی ، به معنای ابر جنایتکار است. او قاتل یک نفر دو نفر نیست. او ملتی را نابود کرده . می فهمید یک ملت را نابود و معلول کرده. شما به چه حقی به عنوان پیروان سوسیالیسم علمی به رای عادلانه دادگاه خلقی بی اعتنایی کردید؟ بچه حقی زیر پرچم سوسیالیست های علمی تسلیت گفتید؟   

آیا شما به غیر از این آرزوی پیروزی خشک و خالی در صدد بودید که در اتحاد مارکسیست ها یک لشکر کمکی با ابعاد مختلف در جبهۀ نبرد فلسطین با اسرائیل ، راه اندازی کنید؟ آیا شما برای دستگیری نتان یاهو دست به یک عمل زدید؟ یا تمام کار را به ملایان، مروجین جهل و خرافات، با پخش بودجه زندگی کودکان خیابانی در ایران واگذار کردید!؟

مارکسیسم معتقد به علم غیب و امام زمان نیست. بر پایه واقعیت های محض و تاریخ تمام پدیده ها، برنامه ریزی کرده و قدم بر می دارد. و شما که دست از دامن ملایان فاسد و انگلیسی بر نمی دارید و بر جبهۀ مقاومت آنان تکیه دارید، لااقل کمی در فضای اجتماعی ایران تعمق کنید، آیا ملایان در دادن زندگی مورد نیاز مردم ایران بعد از 46 سال موفق بوده اند؟

اگر بله، پس حتما در خارج هم موفق خواهند شد. اگر نه، پس فکر چاره اساسی باشید.

اول: دانش مارکسیستی خود را ارتقاء دهید. و هرگز دروغ نگوئید. و خود را تحت عنوانی که نیستید

معرفی نکنید. 

دوم: در اتحاد با دیگران، تحت مارکسیسم لنینیسم خالص، برای تغییر جهان متحد شوید. والا از این دنیای امپریالیستی، انتظار نجات و رهایی نه تنها نمی توان داشت، بلکه منتظر دوران برده داری باشید. چون همانطوری که می بینید آینده، تکرار گذشته است. و بعد از پدیده های اسفناک ملایان فئودالیسم، نوبت نظام برده داری خواهد رسید. و شما بزودی با قاتلین روبات روبرو خواهید شد.   

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power

Comments are closed.