مرگ حماس وبقای رژیم ملا

جبهۀ مردم برای نجات ایران  ـ خط سوم ـ  نه آمریکا نه ملا       

فرح نوتاش

 ـ  01.08.2024 = یازدهم مرداد

همواره نیاز به تغییردر موردی خاص، باعث اختراعات و یا تأسیس اجتماعاتی از قبیل حزب و سازمان وغیره می شود.  و وقتی نیاز به عملکرد آن پدیده با رسیدن به هدف پایان می یابد، حضور آن پدیده هم .دیگرضرورت خود را از دست می دهد، و برنامۀ حذف می شود

اسرائیل با هدف مبارزه با سازمان های چپ فلسطینی از تاسیس حماس اخوان المسلمینی حمایت کرد. و حماس با کمک مالی ملایان تازه حاکم بر ایران، و برخی از کشورهای عرب خلیج فارس، توانست با اشاعه افکار ارتجاعی در اذهان مردم ساده و بی سواد غزه نفوذ کرده و با رای آنان حاکمیت غزه را به دست گیرد. تضعیف و نابودی سازمان های اصیل فلسطینی از ماموریت های داخلی آن ، و ایجاد تنش با پرتاب راکت های ضعیف به بیابان های اسرائیل، به نام مبارزه مسلحانه، از فعالیت های خارجی آن بوده است. کمک های مالی خارجی، در تولید و ایجاد کار در غزه بکار گرفته نشده است. و بیشتر در خارج از فلسطین سرمایه گذاری و یا در حساب رهبران حماس پس انداز شده است.

آخرین شاهکار این سازمان که بخاطرش دادگاه بین المللی لاهه، در ماه جولای رأی بر دستگیری سه نفر از رهبران حماس، و دو نفر از سران اسرائیل را صادر کرد ، حمله 7 اکتبر 2023 بود.

در نتیجه آن حمله تا کنون 40000 نفر از اهالی غزه کشته وبقیه اهالی 2 میلیون نفری غزه، معلول شده اند. زخمی و یا به دلیل گرسنگی و سوء تغذیه طولانی دچار انواع بیماری های مزمن دستگاه گوارش و بقیه بدن شده اند. فقط نزدیک به 30 هزار کودک، بدون بیهوشی، قطع عضوشده اند. حملۀ 7 اکتبر، همچنین امکان تصرف غزه را به ارتش اسرائیل داده است.

این نتیجه را، هر فردی که کمی اطلاعات از وضعیت تسلیحاتی هر دو طرف داشته باشد می توانسته به وضوح ببیند، و اینکه چطور رهبران حماس آن را ندیده اند، سوال برانگیز است!

ولی چرا اسرائیل با شدت همه جانبه در حال کشتن رهبران حماس است؟.

حماس از طرفی، سازمان های اصیل فلسطینی را تضعیف کرده و از بین برده و از طرفی دیگر تصرف

وضعیت رژیم ملا شبیه وضعیت حماس است. با این تفاوت که هنوز وجودش برای اهداف

امپریالیستهای آمریکا و انگلیس، در سرکوب ملل ایران، منطقه و جهان جنوب، و هر جایی که بتواند مروج افکار پلید و ارتجاعی باشد، قابلیت ماندگاری دارد! و هنوز تاریخ مصرفش نگذشته!

ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل، سند مورد نیاز بودن رژیم ملا توسط آمریکا است. اشاعه جهل و خرافات ، کشتار روشنفکران، غارت اموال ملی ، باج دهی به امپریالیست های انگلیس و آمریکا، از ماموریت های مقبول امپریالیست هاست. و هنوز اسرائیل اجازه ترور ملایان در خاک ایران را نیافته است. تمام آنانی که به بقای این رژیم به هر وسیله کمک می کنند، آنان درست در جهت منویات امپریالیست ها فعال هستند. این جنگ زرگری بین ملایان و آمریکا هرگز نه جنگ راستین، که یک جنگ ظاهری و مصلحتی است. والا هم آمریکا و هم اسرائیل ، خیلی راحت قادر هستند با فشار یک دگمه، دستگاه ملایان را محو کنند!  

پس دادن یاری و دفاع از رژیم ملا در هر جنگی، مبارزه با امپریالیسم نیست. بلکه درست در راستای منویات امپریالیسم، برای اشاعه جهل و خرافات در جهان است.

آنان که زیر پرچم چپ ضد امپریالیست و یا اصلاح طلب، با عنوان کردن پیشگیری از هرج و مرج طلبی، و لیبی یا سوریه نشدن ایران، رای به رژیم ملا داده و ازآن به هر بهانه حمایت می کنند،

بدانند  که به شاخۀ مذهبی امپریالیسم رای داده و از ضخیم تر شدن ریشه های جهل و خرافات ضد ملل حمایت کرده اند.

باید به رای دادگاه لاهه احترام گذاشت. باید جامعه جهانی برای عملی کردن رای دادگاه لاهه از خود همت نشان دهد. چین و روسیه و هند، دولت های عضو بریکس، و پیمان شانگهای، در اینجا می بایست مهمترین گام را در دفاع از رای دادگاه لاهه بر دارند. مسئله فلسطین، مسئله شرف انسان های روی زمین است. همین جا، این سازمان ها با قبول مسئولیت، باید آرمان انسانی خود را در عمل نشان دهند.

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power 

Comments are closed.