!چرا کلمه جهود، و نه یهودی

هرگز از یاد نبریم که در دویست سال سلطه اعراب بر ایران، زبان عربی یکی از اهرم های سرکوب استعماری بر ملت ما بوده است. و تمام دانشمندان ایران باید به زبان عربی آثار خود را می نوشتند.

:وقتی فردوسی می نویسد

بسی رنج بردم در این سال سی     عجم زنده کردم بدین پارسی

به درستی دارد به درد سلطه از طریق زبان استعماری اشاره می کند. و زنده کردن ملتی را، در زنده کردن زبان آن تعریف می کند. 

قرن ها از طریق دین و کتاب دینی عربی، مردم ایران را به اعماق ظلماتی راهبری کرده اند که رهایی از آن در رویا هم سخت بگنجد! و ملت ایران مجبور بوده قرن ها، قرآنی را سرلوحۀ زندگی خود قرار بدهد که معنای آن را نمی دانسته و هنوز نیز نمی داند!

پس، استعمار با شمشیر، با تهدید به مرگ و سوزاندن کتابخانه های ایران از یک سو، و تحمیل دین و کتاب دینی از سوی دیگر، خط، زبان و سلطه خود را به ایرانیان تحمیل کرده است. و امروز نیز استعمار نو، با بکار گیری همان ابزار استعمار کهن، از ما ایرانیان دارد سواری می گیرد.  

ولی ما، رها از غم استعماری، هنوز بعد از 1015 سال که از پایان ویراست دوم شاهنامه توسط فردوسی  به تاریخ 9 شهریور 388 شمسی، می گذرد، هر روز کلماتی از زبان استعماری دویست ساله ، در لابلای جملات هر کداممان می دود.

بیاد داشته باشیم که بکار گیری هر کلمه عربی در زبان فارسی، به درستی مبین انعطاف
پذیری در مقابل استعمار کهنی است که امروز اهرم استعمار نوین شده است.

کلمه “جهود ” ، در زبان فارسی برای ما بار منفی دارد.

جیو در انگلیسی، یودن در آلمانی، یهود در عربی و جهود در فارسی ، همه دارای یک ریشه لغوی هستند. و در همه زبان ها ، یک حس مشابه منفی، با بیان آن منتقل می شود. و ما ایرانیان چون به فضای این کلمه در زبان عربی احاطه نداریم فکر می کنیم که یهودی، کلمه محترم همان جهود است. و حال این که در زبان عربی هم ، یهود، همان وضعیت منفی جهود در زبان فارسی را دارد!

این نتان یاهو که بی وقفه 7 ماه تمام است ماشین کشتار جمعی در غزه را به چرخش درآورده و هیچ نیروی مسلح جهانی، آن را متوقف نمی کند،  نه تنها سی سال پی در پی است که با برخورداری از اکثریت آراء  جهودان به نخست وزیری اسرائیل انتخاب می شود، بلکه از طریق آمریکا نیز حمایت می شود. و همین امروز آمریکا یک میلیلارد دلار اسلحه برای کشتار بیشتر مردم غزه برایش فرستاده است. در 75 سال گذشته نیز کارشان به همین منوال پیش رفته است.

ماهیت هر کلمه را عملکرد آن کلمه تعین می کند !

منطقی تر است بجای بکاربردن کلمه “یهودی”، بیاد داشته باشیم که در زمینه های مختلف، افراد بسیاری، چون داروین، ادیسون، انیشتن، نیوتن، فروید، برشت و دانشمندان و مخترعین و هنرمندان بسیاری از خانواده های جهودان، با علم و هنر خود به جهان خدمت کرده اند.

چرا می گویم از خانوادۀ جهودان، چون بعد از بلوغ فکری، انسان ها، رها از وابستگی های دینی، در خیل عظیم روشنفکران انسان دوست جهان، برای کل جامعه بشری خدمت می کنند و متعلق به همه جهان، و محبوب همه جهان می شوند.

ولی صهیونیسم، ایدئولوژی بورژوازی جهود، نه تنها دشمن تمام انسان ها، که دشمن خود جهودان نیز هست. ولی اکثر جهودان گرد آمده از تمام جهان در فلسطین اشغالی، به آن ها رای می دهند. و آنان 75 سال است که فلسطینیان را می کشند و آواره می کنند. و این رای است که تعیین کننده بار منفی است. و این سربازانی که در خدمت این رژیم، مردم فلسطین را می کشند، و این کودکانی که کمک های ارسالی برای فلسطنیان را نابود می کنند!

صهیونیسم جهانی در راس آن صهیونیسم آمریکا، در پی غصب تمام معادن جهان و سلطه کامل بر کل جهان است. از این رو جهودان را با فریب به فلسطین آورده. و این کشتار بی پایان در غزه، با کمک همه جانبه صهیونیسم آمریکا، برای تصرف گاز و نفت دریای غزه است و بس.

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power

Comments are closed.