سوریه … درد بی فریاد

سوریه ... درد بی فریاد

ترکیه و آمریکا

فرح نوتاش                 جبهۀ جهانی ضد امپریالیست - قدرت زنان               وین 3آوریل 2016

 

با عمیق ترین همدردی با رنج تمام انسان های زخم خورده از دسیسه های امپریالیست ها در سراسر جهان، اینک سوال این است:

مردم سوریه چه کرده اند که چنین ظالمانه محکوم به مرگ و رنج و نیستی شده اند؟ جرمشان را بگوئید تا همگان نیز بدانند.

اخبار درد آوری که ، یکی بعد از دیگری، در رابطه با مردم سوریه هر روز از راه می رسد و مبین رنج هستی سوز و بی امان تحمیلی، به مردم صبور و محترم سوریه است. وچرا این خصومت پایان نمی گیرد؟ و فقط هر روز رنگ عوض می کند. درد سوریه درد جهانی است که با سوریه در سکوت می گرید و شعلۀ نفرتی که علیه امپریالیسم بر می خیزد، نفرتی نه در گنجایش کلام .

چرا حق زندگی برای مردم سوریه، همچون مردم فلسطین، دریغ شده و می شود ؟

با توجه به آتش همه گونه مصائبی که استعمار گران در عرض پنج سال گذشته ، از 2011 به این سو بر سر ملت سوریه ریخته اند انتظار می رفت و می رود که در پذیرش پناهنده گان، به دلیل شرایط حاد و بحرانی زیست در سوریه، اولویت با پناهجویان سوری بوده و باشد. ولی با شگفتی بسیار نه تنها این چنین نبوده ونیست بلکه در حد حیرت آوری کاملا خلاف این است.

طبق آمار منتشر شده توسط سازمان خیرۀ آکسفام، پیش از مذاکرات ژنو پیرامون بحران پناهجویان سوری، تنها به ۱.۴ در صد از پناهجویان سوری کمک شده تا راه خود را به اروپا بگشایند و بقیه از کشور های دیگر بوده اند. پناهندگان سوری در ترکیه، اردون و لبنان ، در سخت ترین شرایط زندگی می کنند.

کنوانسیون 1951 بر مبنای کمک و پذیرش پناهجویان با امضای 28 کشور ، که هم اکنون تعدادشان به 130 رسیده است ، فقط 67 هزار پناهجوی سوری را پذیرفته اند.

و سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید: ترکیه هزاران پناهجوی سوری را با توسل به زور وادار به بازگشت به کشورشان کرده است و این سازمان، اقدام دولت ترکیه را نقض قوانین بین‌المللی اعلان کرده است. براساس تحقیقات این سازمان در مرز ترکیه- سوریه، از اواسط ماه ژانویه سال جاری میلادی، ترکیه روزانه حدود یکصد سوری را به زور به کشورشان بازگردانده است. طبق توافق اخیر بین اتحادیه اروپا و ترکیه، پناهجویان سوری که از ترکیه وارد یونان می شوند اگر تقاضای پناهندگی آنان پذیرفته نشود به ترکیه فرستاده می شوند. و این سازمان، ترکیه را جای امنی برای

باز فرستادن پناهجویان نمی داند.

لازم به ذکر است، پناهندگانی که پایشان به مرز اروپا می رسد، در آغاز، آنگاه راه برایشان باز می شود که مبلغ 5 تا 7 هزار یورو به قاچاق چیان بین المللی داده باشند. و با پرداخت این مبلغ، دیگر پولی در دستشان باقی نمی ماند که بتواند کوچکترین امکانی برای زندگی خود مهیا کنند. و بازگشت با دستان تهی معنایش چیست؟ و این جیب بری وحشتناک از باند بین المللی قاچاق انسان تا دولت اسلامی ترکیه مدت هاست که بی سر و صدا انسان هارا به درۀ هولناک نیستی می کشاند. کودکان و زنان ومردان گرسنه و سرگردان ، بی سر پناه با پا و دل زخمی از این همه مصیبت.

شهر ها یکی پس از دیگری توسط ارتش دلاور سوریه از ارتش اسلامیست آمریکا، داعش، پس گرفته می شود ولی سکوت مجامع خبری دمای زیر صفر را نشان می دهد .

رابرت فیسک تحلیلگر انگلیسی ، از روزنامۀ ایندیپندنت در مورد آزادی شهر باستانی پالمیرا توسط ارتش دولت سوریه و سکوت برخی کشورها غربی چنین می نویسد، "کمتر از یک هفته پس از آن‌که جنایتکاران داعش جان بیش از 30 نفر انسان بی‌گناه را در بروکسل گرفتند، ما می‌بایست برای مخرب‌ترین شکست در تاریخ داعش کف می‌زدیم، نباید می‌زدیم؟ اما نه؛ آقایان اوباما (رئیس جمهوری آمریکا) و کامرون (نخست وزیر انگلیس)، در برابرپیروزی ارتش سوریه و آزاد سازی پالمیرا ساکت ماندند. کامرون که به دلیل فوت پادشاهِ سعودی پرچم ملی انگلیس را پایین کشید، اما درباره باز پس‌گیری پالمیرا یک کلمه هم حرف نزد."

آمریکا می خواهد انتقام پیروزی ارتش سوریه برعلیه داعش را با حملۀ به پوتین از طریق اوراق پاناما بگیرد. ولی در آن اوراق کوچکترین سندی علیه پوتین موجود نیست.

سایت ویکیلیکس اعلان کرده است که « انتشار اسناد شرکت حقوقی پاناما یی موساک فونسکا توسط مرکز امریکایی مطالعات فساد مالی و بزهکاری( او سی سی آر پی) سازمان یافته و مخارج آن توسط آژانس بین المللی آمریکا ( یو اس ای آی دی) و همچنین بنیاد سوروس با هدف حمله به پوتین ، روسیه و کشور های شوروی سابق تأمین شده است.

و همچنین آمریکا با تبلیغ معکوس برای بانک های ورشکستۀ خود، سعی اش گفتن این است که تنها جای امن برای پس انداز ها، بانک های آمریکا است.  

تحریم ایران مصادف با روی کار آمدن اردوغان در ترکیه بود. دور زدن تحریم ها در ایران و خرید هر آنچه نیاز داشت به دو برابر قیمت از ترکیه، به دگر گونی اقتصادی در ترکیه انجامید. اردوغان این شکوفایی اقتصادی را به عنوان تدبیر و کاردانی خود، از طریق مساجد به توده های ترکیه تفهیم کرد . و پیروزی های پی در پی او در انتخابات ، جولانگاه دیکتاتوری بیمار با رویاهای سلطان سلیمانی در ترکیه شد. که عصای دست آمریکا به همراه اسراییل و عربستان بود. او بهمراهی زن طماع و فرصت طلب خود (که در تبلیغ حرمسراو گشودن دوبارۀ درهای بستۀ آن بروی جهان امروز، آن اسارت گاه زنان دوران فئودالیسم را، مدرسه معرفی می کند) و پسرانش، ازتخریب سوریه به نفع خانوادۀ خود سوء استفاده کرده است.

شرکت در پرورش داعش، فرستادنشان برای کشتارمردم و تخریب سوریه، سرکوب کردها توسط

آنان، باز کردن راه تاراج نفت سوریه توسط داعش و فروش پر سود آن در شرکت های تازه تولید شده توسط پسرش. معاملۀ پر سود قاچاق پناهنده و در همان رابطه معامله با اتحادیه اروپا. . تغییر قانون اساسی ترکیه به نفع خود.

حال همه چیز در تغییر است. نوبت سرنگونی اردوغان وزن ارتجاعی و خانوادۀ اوست.

آمریکا از او در همه جا به عنوان نوکر خانه زاد برای منافع و اهداف خود سوء استفاده کرده است. حال در نقش مدعی و شاکی با او سخن می گوید. گویی که او نبود به کوبا فرستاده شد. و ابراز ساختن مسجدی در آنجا کرد!

در این نمایش جهانی امپریالیسم، آمریکا ابلیس ارشد، سعی اش در ایجاد چهره ای مثبت برای نجات خود است. برای فریب مردم جهان، با نمایش چهرۀ ضد داعش، در ائتلاف امپریالیست ها، به اصطلاح می خواهد نیروهای داعش را بمباران کند. ولی تا کنون همواره نیروهای ارتش عراق و نیروهای ضد داعش را، بجای نیروهای داعش بمباران کرده است. و ورود و حضور بی دعوت نظامیان او در سوریه وسعی او در افزایش تعداد آنان تجاوز آشکار به حریم سوریه است.

نیست و نابود باد امپریالیست تجاوز کار آمریکا

 

www.farah-notash.com     Women’s Power

Comments are closed.